Asiakaspalvelu

020 334 443

Avoinna ma-to klo 8-18 ja pe 9-16, 20.6.-31.7. ma-to 8-17 ja pe 9-16

Puheluiden hinnat »

Vuokraus ja myynti

Mikonkatu 7, 00100 Helsinki

Avoinna ma-to klo 8-20, pe 9-20 ja la 10-16
20.6.-31.7. ma-to klo 8-18 ja pe 9-18, kesälauantait suljettu

faksi 0201 34 4353

Vuokra-asunnot

Puh. 020 334 443 ja 0201 34 4301

asiakaspalvelu@sato.fi

Omistusasunnot

Puh. 0201 34 4449

asuntomyynti@sato.fi

.
SATOtalon yhteystiedot löydät valitsemalla paikkakuntavalikosta "Pääkonttori".

Pääkonttori

Panuntie 4

PL 401, 00601 Helsinki

Avoinna ma-to klo 7.45-17 ja pe klo 7.45-16.15

Vaihde 0201 34 4000

Fax 0201 34 4355

Yrityslaskutusosoitteet »

Yritysalaskutus

Suosimme verkkolaskutusta. Jos tarvitset apua yrityslaskujen kanssa, ota meihin yhteyttä osoitteeseen palvelukeskus@sato.fi
.

Laskutusosoitteet »

Huom! Yrityslaskutusosoitteet eivät ole vuokranmaksuosoitteita. Jos tarvitset neuvoja vuokranmaksussa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, p. 020 344 443, asiakaspalvelu@sato.fi

Hallituskatu 20

PL 15, 90101 Oulu

Puh. 020 334 443

Faksi 0201 34 4382

Vuokra- ja omistusasunnot

Puh. 0201 34 4400

Faksi 0201 34 4385

Avoinna ma-pe klo 8-16

asuntopalvelu.oulu@sato.fi

Satakunnankatu 18 B

33210 Tampere

Puh. 020 334 443

Faksi 0201 34 4459

Vuokra-asunnot

Puh. 0201 34 4470

Faksi 0201 34 4459

Omistusasunnot

Puh. 0201 34 4464

Faksi 0201 34 4459

Avoinna ma-pe klo 8-16

asuntopalvelu.tampere@sato.fi

Brahenkatu 20

PL 669, 20101 Turku

Puh. 020 334 443

Faksi 0201 34 4179

Vuokra- ja omistusasunnot

Puh. 0201 34 4190

Faksi 0201 34 4179

Avoinna ma-pe klo 8-16

asuntopalvelu.turku@sato.fi

SATO Corporation

ul. Professora Popova 37A

g. St Petersburg

RUSSIAN FEDERATION

197022

Puh. +792 177 01 032
(palvelu englanniksi ja venäjäksi)

rent@satodom.ru

Median edustaja

Etsitkö asiantuntijaa?

Koti ja ympäristö

SATO asumisen asiantuntija

Vuokra-asuminen ja asuntosijoittaminen: Tuula Entelä (Suomi ja Pietari) p. 0201 34 4007, Juha-Pekka Järvenpää (PK-seutu) p. 0201 34 4062, Arto Aalto (Oulu) p. 0201 34 4392, Kari Koponen (Tampere) p. 0201 34 4461, Matti Keitilä (Turku) p. 0201 34 4183, Johanna Puranen (Pietari) p. 040 635 1518
Vuokra-asumisen kustannukset: Juha-Pekka Järvenpää p. 0201 34 4062, Yaron Nadbornik p. 0201 34 4278
Vuokrat: Tuula Entelä p. 0201 34 4007, Juha-Pekka Järvenpää p. 0201 34 4062

Investoinnit ja realisoinnit: Antti Aarnio p. 0201 34 4200, Kati Kniivilä p. 0201 34 4106, Hille Pehkonen p. 0201 34 4195
Uusien vuokra-asuntojen tuotanto, korjausrakentaminen: Tuula Entelä p. 0201 34 4007, Pasi Suutari p. 0201 34 4008, Jouko Kuusela p. 0201 34 4244
Kaavoitus, tontit: Maarit Tuomainen p. 0201 34 4402
Käyttötarkoituksen muutokset: Pasi Suutari p. 0201 34 4008, Kati Soini p. 0201 34 4193

Design: Piritta Kokkonen p. 0201 34 4231

Vastuullisuus asuntosijoitusalalla: Monica Aro p. 0201 34 4006, Kati Kniivilä p. 0201 34 4106

Ympäristö: Kimmo Ruokoniemi p. 0201 34 4143, Kati Kniivilä p. 0201 34 4106

Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@sato.fi

 

Asiakkuudet, laki, talous, markkinointi, IT, hankinta

SATO asiakkuudet talous laki asiantuntija 

Asiakkuudet: Monica Aro p. 0201 34 4006, Laine Spellman p. 0201 34 4240

Laki: Riitta Salo (konsernin lakiasiat) p. 0201 34 4040, Maria Aspala (vuokra-asuminen) p. 0201 34 4138, Pirjo Räihä (omistusasuminen) p. 0201 34 4405

Viestintä: Monica Aro p. 0201 34 4006

Markkinointi: Laine Spellman p. 0201 34 4240

Vuokra- ja omistusasuminen myynnin näkökulmasta: Monica Aro p. 0201 34 4006, Asta Immonen (PK-seutu) p. 0201 34 4311, Arto Aalto (Oulu) p. 0201 34 4392, Matti Keitilä (Turku) p. 0201 34 4183, Kari Koponen (Tampere) p. 0201 34 4461

Talous: Erkka Valkila p. 0201 34 4001, Esa Neuvonen p. 0201 34 4005

Rahoitus: Esa Neuvonen p. 0201 34 4005, Janne Runsamo p. 0201 34 4009

Hankintatoimi: Pasi Suutari p. 0201 34 4008, Yaron Nadbornik p. 0201 34 4278

Tietoturva, IT-asiat: Juha Keskitalo p. 0201 34 4444

Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@sato.fi

Kehuja ja kinkkisiä tilanteita

Terveisiä asiakkailta

Iloisia asiakaspalautteita

Kyselemme asiakkailta palautetta asiakaskohtaamisista muun muassa SATOn Asiakaspalveluun soitetun puhelun jälkeen. Tässä muutamia mukavia mielipiteitä:

"Aivan mahtavaa että yhdellä puhelinsoitolla kaikki selvisi!olin hämmästynyt...ja olen edelleen:) kiitos:)" 11/14

"Sain kattavan vastauksen ei-niin-helppoon kysymykseeni." 8/14


"Olette olleet hyvin ystävällisiä aina vaikka minun tilanteeni olikin rankka ja oli vuokranmaksussani ongelmia talouteni kaaduttua. Kiitos teille kaikille ekasta työntekijäästä viimeiseen pääpomoon asti." 11/14

"Nopea,empaattinen palvelu.minun yli 80v sairaan leskimummun pyyntö kuultiin ja toteutettiin välittömästi.kiitän tv eila" 10/14

"Asiakaspalvelu oli rutiininomainen ja tehokas ilman kainosteluja. Itselleni se sopii." 10/14

"Iloinen ja miellyttävä naishenkilö puhelimessa <3"4/14

"Ystävällinen asiakaspalvelu ja kiitos kun järjestätte mukavia asukastilaisuuksia." 12/14

"Asiakaspalvelunne oli hyvän tuulista ja osaavaa. Olen ollut SATOn tyytyväinen asiakas jo puolitoista vuotta, ja olen suositellut yhtiötä asuntoa etsiville ystävilleni. Helposti paras vuokrayhtiö jonka kirjoilla olen oulussa asunut. Tähän mennessä en ole purnaamisen aihetta keksinyt. :)" 6/14

"Asioiden hoito on selkeää, nopeaa, ystävällistä ja iloista.Tekemisen meininki." 7/14

"Hyvin ystävällistä, ammattitaitoista ja pätevää. Erityiskiitos netin chatpalvelusta!" 9/14

"Oli hyvä asiakaspalvelu eikä tarvinnut kauaa puhelimessa odottaa jonottamassa. Hyvä, että teillä ei ole käytössä ärsyttäviä puheentunnistajia, joille pitää sanella asiansa. Aina oikea ihminen automaatin voittaa!" 7/14

"Minna palveli minua erittäin kohteliaasti ja asiantuntevasti:-)" 9/14

"Ymmärtäväistä palvelua." 12/14

Horsmakujan uusi kotitalo ilahduttaa asukkaita

SATO VuokraKoti - tyytyväisiä asukkaita Horsmakujalla

"Hyvin suunniteltu ja toimiva pohjaratkaisu. Asunto on todella tyylikäs!."

 

Vantaan Tikkurilaan viime vuoden lopussa valmistunut Horsmakuja 4 sai sisäänmuuttokyselyssä mainiot arvosanat mm. kotien varustelusta, parvekkeista ja pohjaratkaisuista sekä SATOn palvelusta. Alla muutamia avoimia palautteita asukkailta:

"Kun tyttäreni soitti minulle ja sanoi, että "äippä, nyt mä löysin sulle asunnon" meni viisi päivää siihen, että minulla oli vuokrasopimus kädessä."

"Vuokraamisen helppous ennen kaikkea. Eikä eteen ole sattunut ei-toivottuja yllätyksiä."

"Asunnot ovat hyvin tehtyjä tuntee olevansa kotona ja hyvällä paikalla lähellä Tikkurilan keskustaa."

"Helppo ja nopea prosessi. Roskalava olisi saanut olla kauemmin paikalla."

"Pohjaratkaisu pääasiassa hyvä. Aluksi harmiteltiin tilan tuhlaamista pesuhuoneen puolelle, kun makuuhuoneen puolelle ei mahtunut työpöytää. Tila on kuitenkin osoittautunut hyväksi ratkaisuksi kuivaustilan puolesta. Keittiöön olemme olleet muuten tyytyväisiä, mutta kulmakaappi on hieman hankala käyttää ja perällä olevat tavarat ajautunevatkin olemaan vain säilössä eivätkä käytössä, koska ne on vaikea sieltä kaivaa." SATO vastaa: Kylpyhuoneiden kokovaatimukset ovat usein puheenaiheena uusissa kodeissa. Koko on määritelty niin, että pesutiloihin tulee mahtua pyörätuolin kanssa. Kiva kuulla, että tilalle löytyi käyttöä.

---

Sisäänmuuttokyselyyn vastanneista 95 % suosittelisi SATOa ystävilleen (vastausprosentti 52). Hienoa! Kiitos kaikille vastanneille ja onnea uuteen kotiin!

Aina on varaa parantaa

Kaikki palaute on tärkeää, jotta voimme parantaa asiakkaidemme kokemusta kodistaan ja asioinnista SATOn kanssa. Tässä muutamia harmistuneempia palautteita vastauksineen:

"Miksi rakenteillla olevasta talosta ei saa tietoa ajoissa?" 12/14
Esimerkiksi vuokrat ja asuntojen hinnat määritellään vasta lähellä talon valmistumista. Pyrimme saamaan kodit sato.fi:hin vähintään 3 kuukautta ennen niiden valmistumista.

"En saanut asiaani hoidettua puhelimitse. Vuokrasopimuksen purku ei onnistunut ja jäi ihmetyttämään vuokra sopimuksen purku aika kun ei olekaan kuukauden?" 5/14
Vuokra-asunnon irtisanominen onkin lähes ainoa asia, jota ei voi puhelimitse hoitaa. Irtisanomiseen tarvitaan aina allekirjoitus - joko kynällä paperille tai sitten pankkitunnusten avulla sähköisesti.
Lisätietoa asunnon irtisanomisesta »

"Hyvin asiat toimii periaatteessa, mutta aivan liian kallis." 9/14
Kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen palveluumme. Vuokrien määrittelystä löydät lisätietoa mm. täältä » 

"Omituinen vaatimus täysien henkilötietojen luovuttamisesta verkossa jo hakemusta jätettäessä. Miten teillä on lupa pitää rekisteriä näin?" 8/14
Tietoturva-asiat otetaan meillä vakavasti. Nettisivujemme käyttöehdoista löydät tiedot toimintatavoistamme ja sekä asiakastietojen  että asiakaspuheluiden tallentamiseen liittyvät rekisteriselosteet.

"Puhelimitse saan paremmin yhteyttä teihin, kuin sähköpostin kautta. Sähköpostiviesteihin vastausta ei vieläkään!"" 12/14
Asiakaspalvelumme ruuhkautui  joulukuussa ajoittain. Onneksi meillä on käytössä monentyyppisiä kanavia, joita voi hyödyntää erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa. Palvelemme sinua mm. PalveluChatissa, joka näkyy sato.fi:n alalaidassa aina auki ollessaan, sekä SATOn Facebook-sivuilla.

"Oon soittanut pari kertaa, saanut myös erittäin hyvää palvelua, mut yks huonompi puhelu laski arvosanaa. Ja huonot uutiset tekee tietty aina huonon fiiliksen." 9/14
Asiakaskontaktissa olevia satolaisia koulutetaan jatkuvasti ja on harmillista, jos asiakaspalvelutilanne ei ole mennyt odotetusti. Luemme kaikki palautteet ja otamme niistä opiksemme.

Kiitos palautteista!


Vikailmoitus ja ohjeita ongelmatilanteisiin

Eikö jokin toimi?

Eikö jokin toimi?

.
SATO vuokra-asunnon vikailmoitus 

Sähköinen vikailmoitus vie viestisi oikeaan osoitteeseen.

Ohjeita ja neuvoja ongelmatilanteisiin

Viihdytään kotona -sivulta ja esitteestä löydät ohjeet ja neuvot kodin ongelmatilanteisiin: Keneltä saat apua, kuka on huoneiston varusteista ja kunnosta vastuussa, ja mitä maksaa esimerkiksi muutossa putsaamatta jääneen kodin siivoaminen. 

Samalta sivulta löydät ohjeet kahdeksalle kielelle käännettynä.

Siirry alkuun