
OmaSATO tutuksi | Vikailmoitus
Julkaistu
09/07/2018
Kirjoittaja
Kaisa Kuuranne
Kuvat
SATO

Maanantai, pitkä työpäivä, askel kevenee mitä lähemmäs kotia pääset. Pihaportaat ylös ja rapun ovi auki. Klonks. Ovi ei mene kiinni kuin rivakasti kiskaisemalla. - Voihan nenä, täytyypä laittaa vikailmoitus, pohdit. Mutta jo hississä olet unohtanut koko asian.
Tiistai, kaupan kautta kotiin, luvassa itse tehtyä herkkuruokaa. Kauppakassi toisessa kädessä, rapun ovi auki. Klonks. - No johan nyt on markkinat, eikö kukaan ole tästä ilmoittanut?
Hississä hyväntuulinen naapuri jutustelee niitä näitä ja kysyy, joko olet sitä SATOn asukkaiden uutta nettipalvelua testannut. OmaSATOa. Naputtelet osoitteen kännykän selaimeen: oma.sato.fi. - Sieltä voit tehdä vaikka vikailmoituksen, naapuri mainostaa. - Helppoa!
Kotona kaivat verkkopankkitunnarit esiin, rekisteröidyt OmaSATOon, ja kas:




- No tämä toden totta oli helppoa!
Keskiviikko, ihan mahtava päivä, sait vaikka mitä aikaiseksi. Ruokaa tekisi mieli.
- Siellä SATOn asiakaseduissahan oli jotain ruokajuttuja... Kaivat puhelimen taskustasi, klikkaat sen aloitusnäyttöön tallentamaasi OmaSATO-kuvaketta ja pian olet tilannut Ruokaboksista loppuviikon päivällisainekset kotiisi.
Torstai, sähköposti sanoo ping: Kotirapun ovi on korjattu.
- Pieniä juttuja, mutta arjessa isoja, mietit, ja vastaat viestiin: - Kiitos.