SATO kehittämään Viikkiin rakentuvaa asuinkerrostalojen korttelialuetta

4.12.2020

SATO allekirjoitti Senaatti-Kiinteistöt Oy:n kanssa kiinteistökaupan esisopimuksen tulevasta asuinkerrostalojen korttelialueesta Helsingin Viikissä. Osoitteessa Maakaarenkuja 2 sijaitsevalle tontille on kaavamuutoksen vahvistuttua tarkoitus toteuttaa noin 200 uutta vuokrakotia ja 100 JoustoKotia.
Uusien kerrostalokotien rakentaminen alkaa arviolta vuoden 2022 aikana, mikäli kaavoitus etenee suunnitellusti.

”Tämä tontti-investointi Helsingin Viikissä tukee hyvin tavoitteitamme tuottaa asuntoja erinomaisten kulkuyhteyksien ja palvelujen äärelle. Senaatti-Kiinteistöt aktiivisena valtion maa-omaisuuden kehittäjänä luo hyviä mahdollisuuksia asuntorakentamisen määrän kasvattamiseen keskeisillä sijaintipaikoilla”, toteaa SATOn asuntoliiketoiminnasta ja investoinneista vastaava liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.

Viikki on hyvien liikenneyhteyksien päässä oleva viihtyisä asuinalue, jossa kohtaavat kaupunki ja luonto. Parhaillaan rakenteilla oleva Raide Jokeri parantaa liikenneyhteyksiä entisestään, kun alueelle valmistuu kaksi pysäkkiä Viikin tiedepuistoon ja Latokartanoon. Alueella on myös kattavat palvelut kuten koulu, päiväkodit ja kaupat.

__Lisätietoja: __

SATO Oyj, Antti Aarnio, liiketoimintajohtaja, asuntoliiketoiminta ja investoinnit
p. 040 164 7052, antti.aarnio@sato.fi