SATO sijoittui toiseksi Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa -tutkimuksessa

15.12.2020

__Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland julkisti nyt kahdeksatta kertaa vuosittaisen Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa -selvityksen menestyjät. Ensi kertaa mukana tutkimuksessa ollut SATO sijoittui toiseksi.
__

”Olemme iloisia menestyksestämme tässä tutkimuksessa, sillä SATOn strategian keskipisteenä ovat asiakkaamme, joille haluamme kehittää koteja yhä paremmalla palvelulla”, kertoo SATOn asuntoliiketoiminnasta vastaava liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.

”Asiakas ensin -kehitysohjelmamme mukaisesti olemme tänä vuonna keskittyneet erityisesti organisaation ja palveluprosessiemme muokkaamiseen vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita. Pyrimme olemaan tiiviisti läsnä asiakkaidemme arjessa voidaksemme palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla. Tänä vuonna mm. laajensimme talomestari-toimintamallia omien hyvien kokemuksiemme sekä asiakkailtamme talomestareista saamamme erittäin positiivisen palautteen ansiosta”, Aarnio jatkaa.

Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen perusteella vuoden johtava asiakaskokemuksiin panostanut organisaatio on Sokos Hotels. Toiseksi nousi tänä vuonna SATO, joka on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. Kolmannen sijan vei henkivakuutusyhtiö Mandatum Life.

Muut kymmenen parhaan joukkoon yltäneet organisaatiot ovat Elisa (4. sija), Helsingin kaupunki, LähiTapiola, Työeläkeyhtiö Elo (jaettu 5. sija), Stockmann (8.), Senaatti-kiinteistöt (9.) sekä Valio ja Visma Public (jaettu 10. sija).

Lue lisää tutkimuksesta »

*Kartoitus toteutettiin web-kyselynä sekä puhelinhaastatteluina touko-elokuussa. Selvitykseen osallistui top 500 –yrityksiä, Suomen tunnetuimpia brändejä ja julkishallinnon toimijoita. Kyselyyn vastasi yhteensä 71 asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaista 50 organisaatiosta. Lähes puolet (49 %) vastaaja¬organisaatioista kuuluu liikevaihdoltaan yli 100 miljoonan euron kokoluokkaan. Hieman alle puolessa (48 %) vastaajaorganisaatioista on töissä yli 1 000 henkilöä.
*
Tutkimus tehtiin Suomessa tänä vuonna jo kahdeksatta kertaa. Se pohjautuu Yhdysvalloissa useana vuonna tehtyyn kansainväliseen selvitykseen, jonka on toteuttanut Temkin Group. Tutkimus on tehty Customer Experience Professionals Associationin (CXPA) Suomen paikallisverkostolle, ja sen toteutuksesta vastaa Shirute.

CXPA Finland on kansainvälisen, voittoa tavoittelemattoman Customer Experience Professionals Association -ammattilaisverkoston paikallisverkosto Suomessa.