SATOlle 57 uutta asuntoa Helsingin Sompasaareen

14.1.2020

Suomen suurimpiin vuokrakotien tarjoajiin kuuluva SATO rakennuttaa Sompasaareen uusia vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja ja omistusasuntoja meren rannalle hyvien liikenneyhteyksien ja palveluiden lähelle. Rakentaminen alkaa jo tänä vuonna ja asunnot ovat muuttovalmiita marraskuussa 2021.

SATO allekirjoitti urakkasopimuksen Peab Oy:n kanssa Asunto Oy Sompasaaren Prikin rakentamisesta 13.1.2020.  Kohteeseen rakennetaan omalle tontille yhteensä 57 asuntoa, joista vuokra-asuntoja on 41 ja myytäviä asuntoja 16.

Kalasataman rakentaminen jatkuu nyt Sompasaaressa ja Itäväylän toisella puolella Verkkosaaressa.  Merellinen Sompasaaren 3 000 hengen asuinalue nousee vauhdilla, sillä asuntojen kysyntä hyvien liikenneyhteyksien varrella ja palveluiden lähellä Helsingin keskustan tuntumassa on kovaa.

”Uskomme, että nykyaikaisille asunnoille meren rannalla on kysyntää”, kertoo SATO Oyj:n investoinneista vastaava liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.

Sompasaaren Prikin rakentaminen alkaa tammikuussa 2020 ja uudet asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihin marraskuussa 2021.

Sompasaari on nimensä mukaisesti saari, jota tulee rajaamaan kanavat etelässä ja pohjoisessa sekä meri itä-, etelä- ja länsireunoilla. Alueella on hyvät julkiset liikenneyhteydet: Kalasataman metroasema ja bussiyhteydet ovat Sompasaaren alueesta kävelyetäisyydellä. Tuleva raitiolinja Pasilaan sekä siltayhteyksiä hyödyntävät linjat Hakaniemen ja Laajasalon suuntiin parantavat valmistuessaan alueen liikenneyhteyksiä entisestään.

Lisätietoja: SATO Oyj, Antti Aarnio, liiketoimintajohtaja, investoinnit p. 040 164 7052, [antti.aarnio@sato.fi]
(https://www.globenewswire.com/Tracker?data=eAZFIeAeGiEG-ioe_zZ4gqykRdG68bN1ppH0pbQXP-AN4UGod2OPk_PX-Y05Zb5ok5jIJEALCKshrMp-hKW8ZbDc5S7SWMYnvuybYO_mUNM= "antti.aarnio@sato.fi")

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa oli vuoden 2018 lopussa yhteensä noin 25 900 asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 290 miljoonaa euroa, liikevoitto 273 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 231 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo oli noin 3,9 miljardia euroa.