SATOn vuokra-asuntotarjonta kasvaa 1 255 asunnolla

1.4.2016

SATO Oyj, Pörssitiedote, 1.4.2016 klo 13.03

SATO Oyj on tänään tehdyllä kaupalla ostanut SVK Yhtymä Oy:n osakkeet. Kaupan myötä SATOlle siirtyy
1 255 pääosin 2000-luvulla rakennettua vuokra-asuntoa. Asunnot vastaavat kooltaan suurimpaan vuokra-asuntokysyntään, ne ovat keskipinta-alaltaan 55 neliömetriä.

Toimitusjohtaja Saku Sipola SATOsta:

- SATO haluaa tarjota asiakkailleen koteja siellä, missä kysyntä on kaikkein kovinta. Väestön kasvu ja tarve vuokra-asunnoille on suurinta pääkaupunkiseudulla ja Tampereella eli niissä kaupungeissa, joissa pääosa nyt hankituista asunnoista sijaitsee.

- Ostettujen asuntojen asukkaiden vuokrasuhteet jatkuvat ja asukkaat saavat käyttöönsä SATOn asiakaskortit etuineen. Vierailemme kevään aikana kaikissa taloissa kuuntelemassa asukkaiden ajatuksia kodeistaan ja asumisesta.

SATO on pitkäjänteisesti ja ammattimaisesti toimiva vuokranantaja, joka on toiminut jo 75 vuotta Suomen asuntomarkkinoilla. SATO kasvaa hankkimalla valmista asuntokantaa ja rakennuttaa uusia vuokra-asuntoja oman tonttivarannon avulla sekä tekemällä yhteistyötä rakennusliikkeiden kanssa. Kasvun rahoittamiseksi SATO on monipuolistanut rahoitustapojaan. Nyt tehdyn kaupan yhteydessä on sovittu, että myyjäosapuolet merkitsevät kevään aikana järjestettävässä suunnatussa osakeannissa SATOn osakkeita.

Toimitusjohtaja Saku Sipola, p. 0201 34 4001 tai 040 551 5953
Liiketoimintajohtaja Tuula Entelä, p. 0201 34 4007 tai 0400 612 914

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 600 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 323,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 196,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 159,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,8 miljardia euroa.