Yhteistyöasenteella asiakkaan prosessit sujuvaksi - Ahlsell on SATOn vuoden 2017 yhteistyökumppani

22.12.2017

SATO on valinnut teknisen alan tukkukaupan, Ahlsell Oy:n, vuoden 2017 yhteistyökumppanikseen. Ahlsell toimittaa SATOn kumppaneille, erityisesti kiinteistöhuolloille ja urakoitsijoille, korjauksissa ja remonteissa tarvittavia materiaaleja. SATO vie Asiakas ensin -palvelumalliaan asiakasrajapinnan lisäksi syvemmin osaksi kumppaniyhteistyötä ja asiakaskeskeisyys näkyy myös vuoden yhteistyökumppanin valinnassa.

- Ahlsell on muutaman vuoden yhteistyössä osoittautunut ennakkoluulottomaksi kumppaniksi, kertoo SATOn hankintapäällikkö Yaron Nadbornik. - Siinä missä toinen toimija saattaisi sanoa, ettei pysty kehittämään prosessejaan toivomallamme tavalla, Ahlsell on ollut valmis muuttamaan toimintatapojaan toiveidemme ja tavoitteidemme mukaisesti.

Toisin kuin perinteisessä tukkukauppamallissa Ahlsell laskuttaa esimerkiksi huoltoyhtiön tarvitsemat tuotteet suoraan SATOlta, ja huolto vastaa varsinaisesta asennustyöstä. Näin pystytään tehostamaan kaikkien toimintaa ja parantamaan asiakkaiden kokemaa laatua.

- Uuden toimintatavan avulla saamme tarkkaa tietoa materiaalihankinnoista ja -menekeistä sekä pystymme hallitsemaan kustannuksia ja laatua, Nadbornik selittää. - Lisäksi yhdessä Ahlsellin kanssa kehittämämme tilausprosessi on tehty tuotteen hankkijalle mahdollisimman helpoksi. Näin esimerkiksi huoltomiehen päivä ei mene tilauslomakkeita täytellessä ja aikaa jää enemmän asiakastyöhön.

- Tämänkaltainen kumppaneiden välinen yhteistyö tuo etua molemmille osapuolille, sanoo SATOn toimitusjohtaja Saku Sipola. - Ahlsell osaa ajatella pitkäjänteisesti ja tuntuu omaksuneen Asiakas ensin -ajattelumme kuin itsestään. Sen lisäksi, että me olemme heidän asiakkaanaan erittäin tyytyväisiä, myös isot yhteistyökumppanimme asioivat heidän kanssaan sujuvasti - hyvin suunnitellun prosessin hyödyt kertautuvat liiketoiminnan kaikille osa-alueille.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 0201 34 4001 ja 040 551 5953, saku.sipola@sato.fi
Yaron Nadbornik, hankintapäällikkö, p. 0201 34 4278 ja 050 374 6817, yaron.nadbornik@sato.fi