SATOlle 239 uutta vuokra-asuntoa Helsingin Herttoniemeen ja Kalasatamaan

28.2.2018

Herttoniemestä ja Kalasatamasta vuokra-asuntoa etsivät saavat lisää valinnanvaraa, kun alueille rakennetaan lähivuosina yhteensä 239 uutta SATOn vuokra-asuntoa. Herttoniemen Laivalahdenkaari 1:een rakennetaan 143 SATOn vuokrakotia ja Kalasataman Capellan puistotielle 96 SATOn vuokrakotia.

Image

Vuokra-asuntojen kysyntä on runsasta Herttoniemen ja Kalasataman kaltaisilla alueilla, joissa on hyvät liikenneyhteydet ja palvelut. Alueet kehittyvät voimakkaasti, mikä lisää niiden vetovoimaa entisestään.

- SATO jatkaa kasvuaan päätoimialueillaan ja tavoitteenamme on tarjota uusia vuokra-asuntoja hyvien julkisten kulkuyhteyksien ja monipuolisten palvelujen läheisyyteen. Herttoniemi ja Kalasatama ovat juuri tällaisia alueita ja olemme iloisia, että voimme tarjota vuokra-asuntoa etsiville lisää valinnanvaraa lähivuosina, sanoo SATOn investoinneista vastaava johtaja Antti Aarnio.

Raikas korttelikokonaisuus Herttoniemenrantaan

Laivalahdenkaari 1 on uuden Herttoniemen viimeinen rakentamaton tontti. Sinne valmistuu 143 uutta SATO vuokrakotia vuoden 2019 loppuun mennessä. Alueen kehittämiseksi järjestettiin kutsukilpailu, jonka voitti Arkkitehdit Soini ja Horto Oy ehdotuksellaan "Kutteri". Urakasta vastaa NCC.

- Asuntoja rakennetaan aina erikokoisista yksiköistä ja kaksioista perheasuntoihin, eli ne vastaavat hyvin kysyntää tämän tyyppisellä alueella. Metro ja Herttoniemen keskusta kehittyvine palveluineen ovat lähellä. Kortteliin tulee sisäpiha ja talon yhdelle sivulle kävelykatu. Palveluiden osalta piste i:n päälle on talon kivijalkaan tuleva ruokakauppa, Aarnio kuvailee.

Kokonaan uusi asuinalue merelliseen Kalasatamaan

Capellan puistotie 21:een valmistuu 96 SATOn vuokrakotia vuoden 2020 loppuun mennessä. Kyseessä on kokonaan uusia asuinalue, joka valmistuu Verkkosaaren eteläosaan ja vain kivenheiton päähän uudesta Redi-kauppakeskuksesta.

- Kyseessä on alue, jossa pääsemme rakentamaan vuokrakoteja aivan uusien palvelujen äärelle. Helsingin kaupunki järjesti koko alueesta kilpailun, josta voitimme yhdessä Skanskan kanssa alueen keskiosan kokonaisuuden. Skanska toteuttaa meille vuokrakotien rakentamisen, lisäksi alueelle valmistuu sekä vapaarahoitteisia että Hitas-omistusasuntoja, Aarnio kertoo.

Antti Aarnio, liiketoimintajohtaja, p. 0201 34 4200 ja 040 164 7052