Saku Sipola nimitetty SATO Oyj:n toimitusjohtajaksi

24.6.2015

||
| - |
| SATO Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Saku Sipola, 47. Hän aloittaa tehtävässä loppuvuonna myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Nykyinen toimitusjohtaja Erkka Valkila siirtyy eläkkeelle vuoden lopulla. Valkilan työsuhdetta jatkettiin vuonna 2013 työsopimuksen mukaisen eläkeiän jälkeen kahdella vuodella. Sipola siirtyy SATOon Pohjolan Design-Talo Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut noin neljä vuotta. Sitä ennen hän on toiminut johtajana Rautaruukki Oyj:ssä ja erilaisissa johtotehtävissä YIT Oyj:ssä. SATOn hallituksen puheenjohtaja Esa Lager: - SATO on kasvanut Valkilan johdolla merkittäväksi asuntosijoitusyhtiöksi ja yhtiön kannattavuus on ollut erinomainen. Tavoitteena on edelleen kannattava kasvu ja asiakaskokemuksen parantaminen.  - Saku Sipolalla on pitkäaikainen johtamiskokemus sekä näyttöä uudistamiskyvystä ja tuloksellisesta toiminnasta. Uskon, että hänen johdollaan yhteistyössä yhtiön ammattitaitoisen henkilöstön kanssa SATO edelleen vahvistaa asemaansa johtavana asuntosijoitusyhtiönä. Saku Sipola: - SATO on erinomainen yritys, jonka palveluiden kysyntää voimakas kaupungistuminen tukee. Tämä luo edellytykset vahvaan tuloksentekoon jatkossakin. On innostavaa päästä yhdessä satolaisten kanssa kehittämään yhtiötä nopeasti muuttuvassa ympäristössä.   Lisätietoja: Hallituksen puheenjohtaja Esa Lager, p. 040 506 5929 Saku Sipola, p. 040 551 5953 |
| Liitteet: Saku_Sipola.jpg |