SATOn vuosikertomus 2018: Toimme asumisen palvelut puhelimeen

Mar 6, 2019

SATOn vuosikertomus ja vastuullisuusraportti on julkaistu. Yksi vuoden isoimmista kohokohdista oli digitaalisen OmaSATO-palvelun lanseeraus. Sen avulla toimme asumisen palvelut asukkaidemme ulottuville missä vain ja milloin vain. Lisäksi veimme Asiakas ensin -ajattelumme osaksi huoltoyhtiöiden arkea, millä on iso merkitys SATOn lähes 50 000 asukkaan arjen sujuvuudelle.

Image

Pitkin vuotta tehty työ näkyi SATOn kaikkien keskeisten tunnuslukujen paranemisena. Vuokrausaste vahvistui vuoden jokaisella neljänneksellä ja asiakastyytyväisyys parani kaikilla mitatuilla osa-alueilla.

Yli 86 % suosittelisi OmaSATOa

Tehdäkseen asiakkaidensa asumisen asioiden hoitamisesta entistä sujuvampaa, SATO otti kertomusvuonna digitaalisen loikan ja kehitti uuden, mobiilisti toimivan OmaSATO-palvelun, joka lanseerattiin elokuussa 2018.

- OmaSATOn suunnitteluun, testaukseen ja jatkokehitykseen osallistui yli 250 asukastamme. Palvelulla oli kertomusvuoden lopussa yli 8 000 käyttäjää, ja sen edelleen kehittäminen on yksi vuoden 2019 avaintekemisistämme, kertoo SATOn toimitusjohtaja Saku Sipola.

SATOn teettämän kyselyn mukaan 83 % OmaSATOn käyttäjistä piti palvelun käytettävyyttä joko hyvänä tai erinomaisena. Yli 86 % vastaajista suosittelisi OmaSATOa muille asukkaille. Parhaimpina ominaisuuksina pidettiin vikailmoituksen tekemistä, omien vuokranmaksutietojen tarkistamista ja kotitalon ajankohtaisia tiedotteita.

Asukas on ykkönen myös huollossa

Huollon työntekijät kohtaavat päivittäin SATOn asukkaita ja palveluasenteella on iso merkitys arjen sujuvuuden ja asiakkaiden tyytyväisyyden kannalta. SATO teki kertomusvuonna kumppaniensa kanssa entistä tiiviimpää yhteistyötä varmistaakseen, että myös huolto rullaa erinomaisella palveluasenteella, Asiakas ensin -ajattelun mukaisesti.

Yhteistyötä Kämppä ja duuni -hankkeessa asunnottomuuden ja työttömyyden helpottamiseksi

SATO teki kertomusvuonna yhteistyötä Vailla vakinaista asuntoa ry:n ja Kuntoutussäätiön kanssa Kämppä ja duuni -hankkeessa, jonka tavoitteena on löytää osallistujille kaksi elämän tärkeää kivijalkaa, koti ja työ.

- Koimme tärkeäksi olla mukana myös merkittävien yhteiskunnallisten kysymysten, työttömyyden ja asunnottomuuden, helpottamisessa. SATOn asunnoissa asui vuoden lopussa yhdeksän Kämppä ja duuni -hankkeeseen osallistunutta henkilöä, ja yhteistyömme Vailla vakinaista asuntoa ry:n ja Kuntoutussäätiön kanssa jatkuu myös vuonna 2019, Saku Sipola kertoo.

SATOn vuosikertomus 2018 on samalla myös vastuullisuusraportti, joka laadittiin viidettä kertaa GRI-ohjeiston mukaisesti. Tutustu vuosikertomukseen ja vastuullisuusraporttiin osoitteessa: https://sato-vuosi2018.fi/

Lisätietoja:

SATO Oyj
Miia Eloranta, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 020 134 4497 ja 050 441 4221, miia.eloranta@sato.fi