Riitatilanteet

Miten käsitellään vuokrasopimuksen riitatilanteet? Entä asukkaiden väliset harmit?

VUOKRASOPIMUKSEEN LIITTYVÄ RIITA

Jos vuokrasuhteeseen tai -sopimukseen liittyvään riitaan ei löydy neuvotteluratkaisua sinun ja SATOn kesken, riita voidaan ratkaista käräjäoikeudessa. Vaihtoehtoisesti voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

kuluttajariitalautakunta »
kuluttajaneuvonta »

Asukashäiriö

Jos asumisesi häiriintyy naapuruston äänistä, sinun kannattaa aina ensin pyrkiä keskustelemaan asioista asianosaisten kanssa esimerkiksi tapahtumaa seuraavana päivänä. Voi olla, etteivät naapurisi ole tienneet aiheuttavansa häiriötä.

Mikäli häiriöt ovat jatkuvia, voit olla yhteydessä talosi palvelupäällikköön/isännöitsijään. Hänen yhteystietonsa löydät talosi omilta sivuilta Asukkaalle -sivun talohaun avulla.

Häiriöilmoituslomake ohjeineen »

Häiriöiden ollessa vakavia ja tapahtuessa erityisesti yörauhan aikana kannattaa turvautua poliisiin apuun, jolloin tilanne saadaan rauhoitettua pikaisesti. Yleinen järjestyksen valvonta kuuluu viime kädessä viranomaisille. Poliisin tavoitat yleisestä hätänumerosta 112.

Huom! SATO ei saa automaattisesti tietoa poliisille ilmoitetuista häiriötilanteista.

9c87a45