Palvelupäälliköt ovat täällä – ja he pitävät hyvää huolta asukkaista

Julkaistu

8.6.2017

Kirjoittaja

Eveliina Salomaa

Kuvat

Jirina Alanko

SATOn uudet palvelupäälliköt ovat täällä. He tietävät ja tuntevat talot ja kohta myös niiden asukkaat. Palvelupäällikkö varmistaa, että asukkaiden elämä taloissa on mutkatonta.
Palvelupäälliköt Antti Tikkanen (vas.), Jatta Pietilä, Esa Maunula ja Piia Matilainen varmistavat, että asukkailla on kodeissaan kaikki hyvin.

Helsingissä, Lontoonkatu 9:n eteisaulassa Piia Matilainen, Jatta Pietilä, Esa Maunula ja Antti Tikkanen kiinnittävät huomiota asukastaulun kaipaamiin säätöihin. Tavallinen ohikulkija ei säätöjen tarvetta huomaisi, mutta nyt paikalla ovat asiantuntijat.

Matilainen, Pietilä, Maunula ja Tikkanen ovat SATOn palvelupäälliköitä. He varmistavat, että asukkaat viihtyvät entistä paremmin kodeissaan ja naapurustossaan. Palvelupäälliköt aloittivat tehtävissään keväällä 2017, kun SATOn palautti isännöitsijän tehtävät omaan taloon.

Oma isännöintipalvelu mahdollistaa sen, että SATO pystyy palvelemaan asiakasta yhä paremmin ja yksilöllisemmin. Kotitalon palvelupäälliköt ovat helposti saatavilla ja läsnä asukkaiden arjessa.

Antti Tikkanen haluaa tuntea talon asukkaat ja ymmärtää heidän arkeaan.

”Annamme kasvot työlle ja olemme asukkaiden tavoitettavissa,” kertoo Tikkanen, jolta löytyy kokemusta kiinteistöalalta jo yli 17 vuoden verran.

Tietotaitoa ja palvelua yhdestä pisteestä

Nelikko asettuu hissiin kylki kylkeä vasten. Palvelupäälliköt tekevät tiiviisti yhteistyötä päivittäin ja tapaavat toimistolla kasvotusten. Tietoa jaetaan tiimin kesken kätevästi, kun kaikki työskentelevät samassa tilassa.

”Palvelut voidaan tarjota ihmisiltä ihmisille palvelupäälliköiden ansiosta. Kun palvelupäälliköt ovat satolaisia, on työn johtaminen parempaa ja tiedonkulku varmasti sujuvampaa,” Tikkanen kertoo.

Palvelupäälliköt tarjoavat yhden kontaktipisteen asiakkaille. Näin varmistetaan asukkaan asioiden ripeä hoito.

”Haluamme tuntea asiakkaat paremmin ja ymmärtää heidän arkeaan,” Tikkanen toteaa.

Haluatko jutella kotiisi liittyvistä asioista? Pirauta 020 334 443, laita viestiä asiakaspalvelu@sato.fi tai chattaile osoitteessa www.sato.fi

Siistejä tiloja ja tyytyväisiä asukkaita

Hissin ovet aukeavat viidennessä kerroksessa, jossa sijaitsevat talon saunatilat.

Osa palvelupäälliköiden työtä on vierailla kohteissa tarkistamassa esimerkiksi reklamaatioita tai vikatilanteita. He tuntevat talonsa hyvin, jonka ansiosta yhteistyö huoltohenkilökunnan kanssa on vaivatonta. Täällä saunassa ei ole vikaa, eikä maisemissa.

Esa Maunula (vas.) ja Antti Tikkanen.

”Tässä alla avautuu hyvä laajennettu pihamaa, jonne voi tulla lekottelemaan kesällä,” Maunula toteaa.

Puhtautta kiiltävä saunanovi ja paikallaan olevat saunatilojen käyttöohjeet saavat palvelupäälliköiltä kiitosta. Huoltohenkilökunnan johtaminen on osa palvelupäälliköiden työnkuvaa. Siisti ympäristö kertoo, että työ on huolellisesti tehty ja tieto kulkee palvelupäälliköiltä huoltohenkilökunnalle oikein.

Palvelupäälliköiden työnkuva vastaa asukkaiden tarpeisiin laajalla kirjolla. Tehtäviin kuuluu niin teknistä-, taloudellista-, hallinnollista kuin asiakaspalvelutyötä. SATOn asiakaspalvelu hoitaa suuren osan asiakaspalvelutyöstä, mutta osa jää palvelupäälliköille.

”Esimerkiksi asukastoiminta, poikkeamatilanteiden, korjaustoiminta asunnoissa ja kiinteistöissä, energian säästöön liittyvät tehtävät sekä viranomaisyhteistyö kuuluvat työtehtäviin,” Tikkanen kertoo.

Mutkattoman arjen mahdollistaminen vaatii luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä.

”Vesivahingot työllistävät. Silloin tarkistetaan vahinkoja ja etsitään sijaisasuntoa asukkaalle. Päivittäisessä arjessa ohjastamme usein pesulan käyttämisessä. Mattojen peseminen on joka kesäinen puheenaihe,” Maunula kertoo.

Mutkattoman arjen puolesta

Taloyhtiön pihalla istutukset eivät ole vielä puhjenneet täyteen kukkaansa, sillä kevät on myöhässä. Tuoreet palvelupäälliköt pääsevät miettimään pian myös pihojen viihtyisyyttä.

Jatta Pietilä (vas.) ja Piia Matilainen.

”Olemme yhä helpommin tavoitettavissa asukkaille. Työmme tulosta mitataan asukastyytyväisyydessä tietenkin,” Tikkanen toteaa.

Harmaa pihakivetys täyttyy tummista pisteistä, kun harmaalta taivaalta alkaa ripotella vettä. Palvelupäälliköt nostavat takin kaulukset pystyyn ja lähtevät kukin omalle suunnalleen, yksi toimistolle, yksi toiseen kohteeseen tarkistamaan reklamaatiota. Pihamaa hiljenee, ainakin hetkeksi.