Kierrätyskontti kiertää jälleen pääkaupunkiseutua

23.4.2014

SATO kannustaa sinua kierrättämään ja siksi olemme järjestäneet tänäkin vuonna kierrätyskontin vierailemaan pääkaupunkiseudun kohteissamme.

Stena Technoworldin iso sininen kontti kiertää alla olevan aikataulun mukaisesti sellaiset talot, joiden kaikki kodit ovat SATOn omistuksessa. Jos omaa taloasi ei listalta löydy ja haluaisit kontin pihallesi, voit laittaa isännöitsijällesi siitä toiveen. Perinteiset kevättalkoiden ajankohdat ovat jo varattuina, joten toiveen kanssa kannattaa olla liikkeillä hyvissä ajoin.

Jos nurkissasi luuraa isompia kierrätyskonttiin sopivia esineitä, voit pyytää kantoapua talosi huoltoyhtiöltä vähintään vuorokautta ennen avun tarvetta.

Isännöitsijän ja huoltoyhtiön yhteystiedot löydät oman talon haulla »

Kierrätyskontin aikataulu »

.
Mitä kaikkea kierrätyskonttiin saakaan sujauttaa:

Image

• sähköromua (esim. televisiot, pesukoneet, jääkaapit, AV-laitteet, tietokoneet, puhelimet, työkalut, lamput ja polttimot, paristot ja akut yms.)

• polkupyörät, ruohonleikkurit, lastenvaunut, grillit, lämpöpatterit, pöydänjalat yms.

• huonekaluja, puutarhakalusteita, patjoja

• renkaita

• aitarakenteita, lautaa ja kestopuuta

• vaatteita, kirjoja, pienesineitä

• pahvia, paperia, lasia ja muovia

Kontin mukana toimitetaan häkkejä ja muoviastioita helpottamaan tavaroiden keräystä ja lajittelua.

Konttiin ei saa laittaa biojätettä tai kierrätyskelvottomia materiaaleja kuten vaarallisia jätteitä, maalia, öljyä tai kemikaaleja, eikä rakennuspurkujätteitä kuten kivivillaa, kipsilevyä tai kiviaineksia.