SATOlle uusia vuokra-asuntoja Pietariin

13.2.2012

Uudet asunnot valmistuvat Vasilinsaarelle ensi vuoden alussa

SATO jatkaa investointejaan Pietarissa tavoitteenaan laajentaa asuntotarjontaansa uusille alueille keskustan tuntumassa. Nyt hankitut 43 vuokra-asuntoa sijaitsevat Vasilinsaarella kohteessa, jossa on yhteensä noin 90 asuntoa. Aluetta pidetään yhtenä Pietarin halutuimmista asuinalueista. SATO osti asunnot OOO Auroralta, jonka yksi omistajista on suomalainen Hansastroi Oy. Kaupan arvo on yli 10 milj. €. Asunnot ovat rakenteilla ja niiden vuokraus aloitetaan alkuvuodesta 2013.

”Pietari on kehittyvä kaupunki, joka houkuttelee yrityksiä ja uusia asukkaita. SATO haluaa tarjota luotettavaa palvelua ja laadukkaita koteja länsimaista asumista arvostaville”, toteaa liiketoimintajohtaja Tuula Entelä SATOsta ja jatkaa: ”Vasilinsaari on SATOlle uusi aluevaltaus, sillä aiemmat investointimme sijaitsevat pääasiassa keskustassa ja sen pohjoispuolella, mm. Petrogradskajassa ja Primorskissa."

SATOn strategisena tavoitteena on kasvaa investoimalla vuokra-asuntoihin Suomen kasvukeskuksissa ja Pietarissa. Toiminta Pietarissa käynnistettiin vuonna 2007 ja sijoituskohteet on hankittu pohjoismaisten ja venäläisten rakennusliikkeiden uudistuotannosta. Nyt tehdyn kaupan jälkeen SATOn Pietarin investointien arvo nousee yhteensä noin 80 miljoonaan euroon.

Julkisivupiirros ja sijaintikartta (.pdf) »

Liiketoimintajohtaja Tuula Entelä,
puh. 0201 34 4007 ja 0400 612 914