Ensimmäiset SATO PlusKoti -asunnot ovat valmistuneet Arabianrantaan

24.2.2005

Ensimmäiset SATO PlusKoti –asunnot ovat valmistuneet Helsingin Arabianrantaan ja asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa 25.2.2005. Asuntokohde kiinnosti asiakkaita, sillä suurin osa Asunto Oy Helsingin Arabian Kotirannan 78 asunnosta varattiin viikon sisällä myynnin aloittamisesta. Asiakkaat myös hyödynsivät SATO PlusKoti – toimintamallin monipuolisia muuntelumahdollisuuksia, joten taloyhtiön kaikki asunnot poikkeavat yksityiskohdiltaan toisistaan.

SATO PlusKoti tarjoaa monipuolisia vaihtoehtoja

Asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin vastatakseen Sato on kehittänyt yhteistyössä arkkitehtitoimisto ARK Oy Kahri & Co:n ja tietopalvelu- ja ohjelmistotalo ToCoMan Group Oy:n kanssa avoimeen asuntorakentamiseen perustuvan muunneltavan asuintaloratkaisun. SATO PlusKoti –toimintamallin mukaisesti Arabian Kotirannassa oli mahdollista rakentaa talon eri kerrokset ja asunnot erilaisiksi asukkaiden valintojen mukaisesti. Asukkailla oli aiempaa laajemmat mahdollisuudet valita tarpeisiinsa soveltuva pohjaratkaisu ja jopa muuttaa asunnon pinta-alaa. Kodin pinta- ja kalustemateriaalien valintaan oli myös tarjolla useita vaihtoehtoja.

Asunnon räätälöinti Internet-ohjelmiston välityksellä

Oman asunnon suunnittelu oli helppoa ja nopeaa internetpalvelun avulla. Palvelussa asiakkaalla oli omien käyttäjätunnuksien avulla mahdollista valita asunnon pohjaratkaisu sekä pinta- ja kalustemateriaalit. Palvelu tarjosi vaihtoehtoisia yksittäisiä valintoja tai valmiita arkkitehdin suunnittelemia sisustuskokonaisuuksia. Laskurin avulla asiakas pystyi seuraamaan valintojen vaikutuksia hintaan.

Seuraavat PlusKodit Espooseen ja Vantaalle

Asiakkailta saadun positiivisen palautteen perusteella on seuraava SATO PlusKoti –kohde Asunto Oy Espoon Merikummeli rakenteilla Espoon Saunalahteen ja suunnitteilla on myös kohde Vantaan Tikkurilaan. Uusissa SATO PlusKoti –kohteissa hyödynnetään Arabian Kotirannan toteuttamisesta saatuja kokemuksia.

Sato-Rakennuttajat Oy, johtaja Jouko Kuusela, puh. 0201 34 4244, 0400 458 303