SATO kannustaa innovoimaan

9.12.2013

Asuntosijoitusyhtiö SATOssa kannustetaan koko henkilökuntaa ideoimaan asumisen kehittämiseksi. Kaikki satolaiset pääsevät esittämään ajatuksiaan toimintaa tukevaan ideapankkiin. Ideapankkiin tehdyt ehdotukset ohjataan vastuuhenkilölle jatkojalostukseen.

Kehityspäällikkö Tuire Tuomenoja:

- Satolaisten ideoissa piilee usein isomman uudistuksen siemen ja toisinaan taas ajatus päästään toteuttamaan sellaisenaan nopeasti. Esimerkiksi vuokrasopimuksen allekirjoituksen yhteydessä uudelle vuokralaiselle jaettava Tervetuloa SATOkotiin -esite selkeine muutto-ohjeineen sai alkunsa satolaisen idean pohjalta, samoin yhtenäinen asiakaslaskutushinnasto huoneiston yllättävien korjausten varalle.

- Ideoida voi SATOssa asiasta kuin asiasta, mutta kannustamme kausittain myös innovoimaan yhteisen teeman ympärillä. Lisäksi satolaiset ovat saaneet ilmoittautua erikseen nimettäviin innovaatioryhmiin, joiden aiheeseen sidotut suunnitelmat esitellään sekä johtoryhmälle että muille satolaisille. Viimeisin, kohtuuhintaiseen asumiseen liittyvä aihe poiki monta varteenotettavaa ideaa, joiden kehittämistä on helppo jatkaa ja pilotointia suunnitella hyvin tehdyn pohjatyön ansiosta.

Toimitusjohtaja Erkka Valkila:

- Haluamme uudistaa liiketoimintaamme vastaamaan asiakkaiden tulevia tarpeita ja koko henkilöstön innovaatiotoimintaan. Asumiskustannusten nousu on tehnyt monelle asunnon hankinnan pääkaupunkiseudulla mahdottomaksi. Innovaatioryhmien tuomilla ajatuksilla lähdemme kehittämään tähän ratkaisua. Edullisempaan asumiseen tähtäävä aihio on suunnitteilla ja haluamme kehittää tästä pilotin mahdollisimman nopeasti.
.

Toimitusjohtaja Erkka Valkila, p. 0201 34 4001 ja 050 620 50