SATO osti 100 vuokra-asuntoa Espoosta

28.9.2012

SATO Oyj osti tänään Auratum Kinteistöt Oy:n hallinnoimalta kiinteistöpääomarahasto AKR Tuotto Ky:ltä sata asuntoa Espoon Vallikalliosta. Asunnot on vuokrattu pitkäaikaisella vuokrasopimuksella. Myyjän neuvonantajana kaupassa toimi Newsec Advice Oy.

”Leppävaaran palveluiden tuntumassa sijaitsevassa talossa on sata yksiötä ja kaksiota”, kertoo SATOn Investoinnit ja realisoinnit yksikön johtaja Antti Aarnio. ”Hyvien liikenneyhteyksien ja palvelujen äärellä Espoossa olevat pienasunnot soveltuvat hyvin vuokra-asunto- tai hotellikotikäyttöön.”

”Tänään tehty kauppa on vuonna 2007 perustetun AKR Tuotto -rahaston historian euromääräisesti suurin exit ja se toteuttaa hyvin tämän määräaikaisen rahaston strategiaa ja tavoitteita”, toteaa Auratum Kiinteistöjen toimitusjohtaja Matti Äijälä. ”Olemme tyytyväisiä siihen, että pitkäaikainen ja hyvä vuokralaisemme saa luotettavan ja vakavaraisen vuokranantajan eli SATO Oyj:n.”

SATOn omistuksessa on jo noin 23 500 vuokra-asuntoa, joiden arvo on yhteensä noin kaksi miljardia euroa. SATO on 2000-luvulla hankkinut vuokra-asuntoja noin 150 miljoonalla eurolla vuosittain. Tällä hetkellä sillä on rakenteilla yli 600 uutta vuokra-asuntoa Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Pietarissa. SATOn uusin asumisen konsepti on SATO HotelliKoti. Ensimmäiset kodinomaiset tilapäisasunnot valmistuivat elokuussa Helsingin Kamppiin.

Yksikön johtaja Antti Aarnio
p. 0201 34 4200 ja 040 164 7052