SATO osti 15 vuokra-asuntoa Pietarista

12.3.2012

SATO osti Pietarin Vasilinsaarellle rakennettavasta kerrostalosta yhden porrashuoneen kaikki 15 asuntoa vuokra-asuntokäyttöön. Myyjänä on pietarilainen kiinteistökehitysyhtiö SOLO Group ja kaupan arvo on 3,1 milj. €.

”Vasilinsaari kiinnostaa SATOa ennen kaikkea loistavan sijaintinsa ja hyvän maineensa ansiosta”, kertoo SATOn Pietarin aluejohtaja Staffan Tast. ”Asuinalueena se on yksi Pietarin halutuimmista”, Tast jatkaa ja lisää: ”Historiallisen keskustan läheisyys, väljästi rakennettu ympäristö ja monipuoliset kulkuyhteydet kiinnostavat myös Pietariin muuttavia länsimaalaisia. Heille SATOn asunnot ovat erinomainen vaihtoehto myös kotien korkean laadun ja hyvän varustetason ansiosta.

”SATOn strategisena tavoitteena on kasvaa investoimalla vuokra-asuntoihin Suomen kasvukeskuksissa ja Pietarissa”, kertoo liiketoimintajohtaja Tuula Entelä SATOsta. ”Käynnistimme toiminnan Pietarissa vuonna 2007 ja sijoituskohteet on hankittu pohjoismaisten ja venäläisten rakennusliikkeiden uudistuotannosta. Ostettu kohde on meille jo toinen investointi vasilinsaarelle. Nyt tehdyn kaupan jälkeen SATOn Pietarin investointien arvo nousee yli 80 miljoonan euroon”, Entelä jatkaa.

Liite
Julkisivupiirros ja sijaintikartta