SATO osti NCC:ltä 66 rakenteilla olevaa vuokra-asuntoa Pietarista

22.12.2010

SATO osti NCC-konsernilta Pietariin rakennettavan asuintalon, johon tulee yhteensä 66 asuntoa autopaikkoineen. Kauppahinta oli noin 11 miljoonaa euroa. Kohde sijaitsee Pietarin pohjoisosassa Primorskin kaupunginosassa puistomaisessa ympäristössä hyvin liikenneyhteyksien äärellä. Asunnot valmistuvat syksyllä 2012.

”SATOn aiemmin hankkimat asunnot Pietarissa ovat laadultaan paikallisen luokituksen mukaan eliittiluokkaa. Nyt hankitut asunnot laajentavat asuntovalikoimaa business-luokkaan”, kertoo liiketoimintajohtaja Tuula Entelä SATO Oyj:stä.

”Asunnot sopivat sekä hyvin toimeentuleville pietarilaisille että täällä asemapaikan omaaville länsimaalaisille. Asuntojen keskipinta-ala on noin 60 neliömetriä, joten ne houkuttavat yhden ja kahden hengen talouksia sekä pienperheitä”, toteaa Pietarin alueyksikön johtaja Staffan Tast.

SATOlla on kaupan jälkeen asunto-omaisuutta Pietarissa yhteensä noin 75 miljoonan euron arvosta, mikä edustaa noin 4,5 prosenttia SATOn koko sijoituskiinteistökannasta. Tavoitteena on kasvattaa investointien määrää edelleen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Liiketoimintajohtaja Tuula Entelä,
puh. 0201 34 4007, gsm 0400 612 914