SATO Oyj sai Investment grade -luottoluokituksen Moody’s:lta

20.5.2015

||
| - |
| SATO aloittaa siirtymisen vakuudellisesta rahoituspohjasta kohti pääosin vakuudetonta rahoitusrakennetta Moody’s Investor Service on tänään myöntänyt SATO Oyj:lle pitkäaikaisen luottoluokituksen Baa3 vakain näkymin. Moody’sin antama luottoluokitus heijastaa heidän näkemystään SATOn kyvykkyydestä hallita laadukasta ja sijainniltaan hyvää asuntoportfoliota, joka laajan asukaskunnan sekä korkean vuokrausasteen ansiosta tuottaa yhtiölle tasaista kassavirtaa. SATOn toimitusjohtaja Erkka Valkila: - SATOn strategisena tavoitteena on kasvattaa yhtiön asunto-omaisuuden arvo nykyisestä noin 2,6 miljardista eurosta vähintään 4,0 miljardiin euroon tämän vuosikymmenen loppuun mennessä. Investment grade -luottoluokituksen saaminen ja monipuolisen rahoitusrakenteen muodostaminen tukevat kasvutavoitteen saavuttamista. SATOn talousjohtaja Esa Neuvonen: - Julkinen luottoluokitus luo mahdollisuuksia hyödyntää kansainvälisiä rahoitusmarkkinoita, mikä lisää joustavuutta ja tehokkuutta rahoitusjärjestelyihin. Luokitus tukee myös pyrkimystämme kasvattaa vähitellen vakuudettoman velan osuutta. Monipuolinen rahoitusrakenne auttaa ylläpitämään rahoituskustannukset kilpailukykyisellä tasolla. Moody’s:n luottoluokitusraportti: https://www.moodys.com/research/Moodys-assigns-Baa3-rating-to-Sato-Oyj-stable-outlook--PR_324928   Lisätietoja: Erkka Valkila, toimitusjohtaja, puhelin 0201 34 4001 tai 050 62 050 Esa Neuvonen, talousjohtaja, puhelin 0201 34 4005 tai 040 500 1003 |
| Liitteet: SATO_ResearchDocument.pdf |