SATO palkitsi ”Soita mummolle” -kampanjan

25.5.2011

Stefania Passera sai tunnustuksen taiteen maisteritutkinnon lopputyöstä

SATO luovutti tunnustuspalkinnon Aalto-yliopiston Masters of Arts ’11 -tapahtumassa. Taideteollisesta korkeakoulusta valmistuneen Stefania Passeran ”Soita mummolle” -kampanjan tarkoituksena oli nostaa suomalaisten vanhusten kokema yksinäisyys suuren yleisön tietoisuuteen tehokkaasti, mutta pienellä budjetilla. Kampanjan välineinä käytettiin katutapahtumien lisäksi innovatiivisesti sosiaalista mediaa ja se huipentui elokuussa 2010 Helsingin Kampin Narinkkatorilla järjestettyyn Soita mummolle -päivään.

”Hyväntuulisella otteella vakavaan asiaan tarttuva kampanja kiinnitti huomiomme yksinkertaisuudellaan ja välittömyydellään”, kertoo SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro. ”SATO on perinteisesti palkinnut lopputyönsä konkreettisemmin kotiin ja asumiseen liittäviä maistereita, mutta tällä kertaa päätimme antaa tunnustusta aineettoman pääoman onnistuneelle hyödyntämiselle.”

”SATOn perustehtävä on hyvän asumisen toteuttaminen. Hyvä asuminen muodostuu yksilön ja ympäristön vuorovaikutuksesta”, Aro jatkaa ja lisää: ”’Soita mummolle’ -kampanjan taustalla on ajatus ihmisten ja yhteisöjen välisen kommunikaation lisäämisestä ruohonjuuritasolla. Se muistuttaa yksilöiden vaikutusmahdollisuuksista lähiympäristöönsä ja kannustaa pitämään yhteisöllisyyttä yllä.”

Stefania itse kertoo, että vaikka kampanja yhdistää visuaalisen kommunikaation, aktivismin ja tutkimustyön, on keskipisteenä kuitenkin yksilön oma toiminta: ”Positiivinen toiminta voi muuttaa tapaamme elää ja ajatella!"

SATO on palkinnut valmistuvia taiteen maistereita vuosittain jo vuodesta 2006.

Lisätietoja:

SATO Oyj
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro
p. 0400 458 309

Masters of Arts ’11
www.mastersofarts.fi/moa2011

Soita mummolle -kampanja
soitamummolle.wordpress.com
www.facebook.com/SoitaMummolle