SATO palkitsi valokuvaaja Heli Sorjosen MoA’12 Awardseissa

31.5.2012

SATO on jälleen palkinnut taiteen maisterin Aalto-yliopiston vuosittaisessa Masters of Aalto -tapahtumassa. SATOn tunnustuspalkinnon sai valokuvaaja Heli Sorjonen, jonka kuvausprojekti Pizzeria Finlandia kertoo maahanmuuttajien Suomesta etnisten ravintoloiden kautta.

”Tämän vuoden valinnassamme olemme viime vuoden tapaan halunneet tuoda esiin, että asumisen arkeen vaikuttavat tavaroiden lisäksi monet ihmissuhteet ja ihmisten välinen vuorovaikutus,” kertoo asiakkuus- ja viestintäjohtaja Monica Aro SATOsta.

”Sorjosen lopputyöstä henkii ymmärrys tavallisen ihmisen elämää kohtaan. Valokuvateos Pizzeria Finlandia linkittää suomalaiset koti-illat maahanmuuttajaravintoloitsijaan ja osoittaa tämän samalla edistävän suvaitsevaisuutta. Sorjosen omin sanoin ’Go away muuttuu Take away:ksi’”, Aro jatkaa ja lisää: ”Taideteos ilmentää osuvasti SATOn tämän vuoden asukasteemaa ’Kulttuurit kohtaavat’.”

SATO on yksi MoA’n pitkäaikaisimmista yhteistyökumppaneista ja ollut mukana tapahtumassa jo vuodesta 2006. Designin merkitys asumisen arkeen on vahvasti esillä yhtiön toiminnassa.

Asiakkuus- ja viestintäjohtaja Monica Aro
p. 0201 34 4006 ja 0400 458 309