SATO rakennuttaa laadukkaan asuinalueen Taliin

21.12.2009

SATO Oyj käynnistää Helsingin Talin alueen rakentamisen. Alueelle on kehitetty yhteistoiminnassa Helsingin kaupungin kanssa asemakaava, joka mahdollistaa yhteensä noin 300 asunnon rakentamisen. Alue rajoittuu etelä- ja länsiosiltaan Talin urheilupuistoon.

Ensimmäisen kohteen rakennustyöt käynnistyvät tammikuussa. Korkeatasoisten vuokra-asuntojen urakoitsijana on Skanska Talonrakennus Oy. Kohteeseen tulee yhteensä 63 asuntoa, joiden keskipinta-ala on 59 neliömetriä.

”Teemme Talista houkuttelevan asuinalueen”, kertoo SATOn liiketoimintajohtaja Tuula Entelä. ”Asunnot sijaitsevat hyvien liikenneyhteyksien varrella, työpaikkakeskittymän ja ulkoilumahdollisuuksien vieressä. Harrastus- ja virkistysmahdollisuuksia tarjoutuu lisää, kun asukkaille suunnitellut monipuoliset yhteistilat otetaan käyttöön”, Entelä jatkaa.

Alueelle tulee sekä pieniä että perhekäyttöön soveltuvia SATO LaatuKoti -vuokra-asuntoja, omistusasuntoja ja seniori-ikäisille suunnattuja SATO SenioriKoti -asuntoja. Alue rakentuu valmiiksi noin neljän seuraavan vuoden aikana.

Aluekartta »

Liiketoimintajohtaja Tuula Entelä, puh. 0201 34 4007 tai 0400 612 914