SATO sijoittaa arvoasuntoihin

21.11.2006

Viiden tähden sijoitussalkkuun myös kalustettuja vuokra-asuntoja

Kansainvälistyminen ja asiakkaiden laatutaso-odotusten erilaistuminen vaikuttavat vuokra-asuntokysyntään. Eri asiakassegmenttien tarpeisiin vastatakseen SATO on luokitellut sijoitusasuntonsa hotellimaailmasta tunnetun tähtiluokituksen mukaan.

SATO kasvattaa korkeimman laatuluokan, viiden tähden vuokra-asuntojen määrää pääkaupunkiseudulla. Korkealaatuisten vuokra-asuntojen kohderyhmänä ovat mm. yritysten johtotason henkilöt sekä Euroopan kemikaaliviraston ja lähetystöjen henkilöstö. Osan arvoasunnoistaan SATO sisustaa valmiiksi tulevaa asukasta varten. Vuokrasopimukseen sisällytetään asiakkaan halutessa myös muuta palvelua, kuten asumiseen liittyvien sopimusten hoito.

SATOlla on arvoasuntosalkussaan noin 60 vuokra-asuntoa ja tavoitteena on kasvattaa salkun koko noin 300 asuntoon vuoteen 2010 mennessä. Viime viikolla SATO osti arvoasuntosalkkuunsa NCC Rakennus Oy:lta yhteensä 26 asuntoa, mm. Helsingin Eiranrannassa rakenteilla olevan kerrostalon, joka valmistuu keväällä 2008. Kaikkiaan rakentaa NCC Eiranrantaan kolme taloa, joista noin puolet on nyt myyty tai varattu. NCC:n asuntorakentamisen johtaja Juha Korkiamäki toteaa, että SATOn arvoasuntokonseptin kohderyhmä soveltuu hyvin alueen korkeaan profiiliin.

Toimitusjohtaja Erkka Valkila, puhelin 0201 34 4001, gsm 050 62 050
Toimialajohtaja Tuula Entelä, asuntosijoittaminen, puhelin 0201 34 4007, gsm 0400 612 914

NCC Rakennus Oy
Asuntorakentamisen johtaja Juha Korkiamäki, gsm 050 538 4663