SATO uusi vuokrakohteidensa isännöinti- ja manageeraussopimukset

12.2.2008

SATO on sopinut noin 18 000 vuokra-asunnon isännöinnin ja kiinteistöjen manageerauksen hoidosta YIT Kiinteistötekniikka Oy:n, Realia Management Oy:n ja Juhola Management Oy:n kanssa. Sopimukset ovat kolmevuotisia ja tulevat voimaan kevään aikana.

YIT ja Realia ovat toimineet SATOn kumppaneina vuodesta 2005, jolloin pääosa SATOn omasta isännöintitoiminnasta siirrettiin palveluntuottajille. YIT:n uusi sopimus koskee yhteensä noin 6 200 pääosin pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa asuntoa. Realian sopimus käsittää noin 11 500 asuntoa, joista noin 3 000 Helsingissä, noin 2 000 Tampereella ja yhteensä noin 6 500 asuntoa muissa kasvukeskuksissa. Juholan isännöintiin tulevat 600 asuntoa sijaitsevat kaikki Helsingissä.

"Pyrimme isännöinnissä ja manageerauksessa pitkäjänteiseen yhteistyöhön valittujen kumppaneiden kanssa. Tavoitteenamme on kehittää sekä asiakaspalvelua että kiinteistöjen ylläpidon menetelmiä asiakastyytyväisyyden ja toiminnan tehokkuuden parantamiseksi," toteaa SATOn Asuntosijoituksen toimialajohtaja Tuula Entelä. "Nyt allekirjoitetut asuntojen isännöintiä koskevat sopimukset ovat kooltaan merkittäviä, mikä parantaa mahdollisuuksiamme aidosti vaikuttaa palvelun tasoon", hän jatkaa.

SATO
Toimialajohtaja Tuula Entelä, puh. 0201 34 4007, gsm 0400 612 914