SATOlle lisää rakennusoikeutta Sarfvikiin

2.5.2007

Korkeatasoisen asuntoalueen rakentaminen alkaa ensi vuonna

SATO on ostanut Vahinkovakuutusosakeyhtiö Pohjolalta ja UPM Oyj:ltä näiden omistamat tonttiyhtiö Sarfvik Oy:n osakkeet yhdeksän miljoonan euron kauppahinnalla. Hankitut osakkeet oikeuttavat 27 000 kerrosneliömetrin asuntorakentamiseen Kirkkonummelle tulevalla uudella asuinalueella.

Kaupan jälkeen SATO on Sarfvikin alueen merkittävin asuntorakennuttaja. Aikaisemmat maaomistukset huomioon ottaen yhtiöllä on hallussaan yli kaksi kolmannesta asemakaavan mukaisesta rakennusoikeudesta, mikä mahdollistaa noin 700 uuden asunnon rakentamisen tulevina vuosina.

” Sarfvikin alue on ollut tärkeimpiä kehityskohteitamme pääkaupunkiseudulla. Alueen liikenneyhteydet paranevat entisestään, kun Kivenlahden ja Kirkkonummen välinen moottoritieosuus rakennetaan lähivuosina. Merellinen ympäristö golfkentän tuntumassa luo ainutlaatuiset edellytykset hyvän asuinalueen suunnittelulle.” kertoo SATOn asuntorakennuttamisen toimialajohtaja Pekka Komulainen. ”Alueen korkeatasoista sijaintia kunnioittaen tulemme erityisesti panostamaan asuntojen laatuun. Suunnittelemme alueelle pientalo-, rivitalo- ja pienkerrostalotuotantoa ja ensimmäisen kohteen rakennustyöt on tavoitteena käynnistää vuonna 2008,” hän jatkaa.

Edellisen kerran SATO hankki tonttimaata alueelta, kun se osti Golfsarfvik Oy:ltä pientalotuotantoon tarkoitettua rakennusoikeutta noin 16 000 kerrosneliömetriä.

SATO
Toimialajohtaja Pekka Komulainen, gsm 050 62 016