SATOlle senioriasuntokohde Maunulaan

31.1.2008

SATO on tänään ostanut Helsingin Maunulassa sijaitsevan vuonna 1962 valmistuneen seniorikohteen Vanhusten Turva ry:ltä.

Maunulan kohde peruskorjataan ja muunnetaan nykyisen vaatimustason mukaiseksi senioriasuntokohteeksi. Kohde muodostaa jatkossa kokonaisuuden SATOn Pakilantiellä sijaitsevan myös senioriasunnoiksi saneerattavan kohteen kanssa. Koti- ja hoivapalveluiden järjestämisestä molempien talojen asukkaille vastaa SATOn valitsema yhteistyökumppani.

”Nyt tehty investointi täydentää senioreille suunnattua asuntotarjontaamme SATO SenioriKoti tuotemerkin alla. Kahdesta lähekkäin sijaitsevasta seniorikohteesta syntyy synergiaetuja palveluiden järjestämisen kannalta”, kertoo SATOn asuntosijoituksen toimialajohtaja Tuula Entelä. ”Seniori-ikäisten tarve asumisen ja hoivapalvelun yhdistäville asumisratkaisuille on lähivuosina nopeasti lisääntymässä johtuen yli 65-vuotiaiden määrän kasvusta. SATOn tavoitteena on olla johtava senioriasuntojen tarjoaja”, hän jatkaa.

Toimialajohtaja Tuula Entelä, asuntosijoittaminen, puhelin 0201 34 4007, gsm 0400 612 914
Toimitusjohtaja Erkka Valkila, puhelin 0201 34 4001, gsm 050 62 050