Satolle tontti Pitäjänmäeltä

13.5.2005

Sato on tänään allekirjoittanut esisopimuksen Elisa Oyj:n kanssa Helsingin Pitäjänmäessä sijaitsevan pinta-alaltaan noin 20.000 m2 tontin ostamisesta. Tontti sijaitsee Kutomotiellä rajoittuen etelä- ja länsiosiltaan Talin urheilupuistoon.

Tavoitteena on muuttaa tontti asuinkerrostaloalueeksi voimassa olevan yleiskaavan mahdollistavalla tavalla. Kaavamuutoksen toteuduttua tontille arvioidaan rakennettavan noin 250 – 300 korkeatasoista kerrostaloasuntoa. Tontin sijainti laajan puistoalueen vieressä luo puitteet näkymiltään hyvien ja laadukkaiden asuntojen toteutukselle sekä miellyttävän kaupunkimaisen asuinympäristön luomiselle. Asumiselle on Pitäjänmäen alueella hyvät edellytykset myös työpaikkojen, palveluiden ja liikenneyhteyksien puolesta.

Kohteen kaavasuunnittelu aloitetaan välittömästi ja asuntojen rakentaminen toteutetaan vaiheittain. Ensimmäisen vaiheen rakentamisen on suunniteltu alkavan vuonna 2007.

Sato on asumispalveluja tarjoava yhtiö, jonka liiketoiminnan muodostavat asuntosijoittaminen ja asuntorakennuttaminen. Toiminta perustuu asiakkaiden asumistarpeiden ymmärtämiseen ja oikeiden asumisratkaisujen tarjoamiseen. Sato omistaa noin 23.000 vuokra-asuntoa. Uusia asuntoja rakennutetaan vuosittain noin 1.200, joista pääosa on myytäviä omistusasuntoja

Sato
Aluejohtaja Pekka Häyhä, puh. 0201 34 4404, gsm 040 525 1922