SATOlle uusia moderneja koteja Etu-Töölöön

14.2.2014

Leppäsuon tontin urakkasopimus allekirjoitettiin

SATO Oyj ja SRV Rakennus Oy ovat tänään sopineet Helsingin Etu-Töölössä, Mechelininkadun ja Pohjoisen Rautatienkadun taitteessa sijaitsevan arvotontin ensimmäisen vaiheen rakentamisesta. As Oy Töölön Estradin hankinta-arvo on noin 32 M€.

Investoinnit ja realisoinnit -yksikön johtaja Antti Aarnio SATOsta:

- Leppäsuon alue Etu-Töölössä on sijainniltaan loistava tämän päivän vaatimustason täyttäville vuokra- ja omistusasunnoille. Arvotontin henki säilytetään kotien huolellisella suunnittelulla, toimivien ja persoonallisten pohjaratkaisujen sekä hiottujen yksityiskohtien ja laadukkaiden materiaalien avulla.

- Tontin Pohjoisen Rautatienkadun puoleiseen osaan, As Oy Töölön Estradiin, on tulossa pääasiassa SATO VuokraKoteja, ja Mechelininkadun puoleiseen on alustavasti suunnitteilla pääasiassa valmiina myytäviä SATO OmistusKoteja. Yhteensä 123 huoneiston lisäksi taloihin tulee myös liike- ja toimistotiloja, joista osa toteutetaan asuntoihin liitettävinä työtiloina.

- Rakennustyöt toteuttaa SRV, joka on urakoinut jo kaksi kohdetta samaan kortteliin. SATOlla on korttelissa jo nyt 19 viiden tähden SATO VuokraKotia, ja niiden kysyntä on ollut hyvä.

SATO uudistaa asuntokantaansa ja lisää tarjontaansa kohdentamalla investoinneista 70 prosenttia uudisasuntoihin. Hankimme ja rakennutamme kokonaisia kerrostaloja sekä yksittäisiä vuokra-asuntoja julkisten liikenneyhteyksien varrelta. SATO VuokraKodit on luokiteltu tähdillä niiden laadun perusteella, mikä helpottaa asunnon valintaa.
Omistusasunnoissa olemme kehittäneet valmiina myytävien SATO OmistusKotien konseptin, joiden idea on asiakasystävällinen - asunto myydään vasta sen valmistuttua. Siten asiakkaat näkevät asunnon valmiina ennen ostopäätöstä ja muuttamaan pääsee heti kaupanteon jälkeen.

Yksikön johtaja Antti Aarnio, Investoinnit ja realisoinnit
p. 0201 34 4200 ja 040 164 7052