SATOn asiakaslehti Kotona palkittiin

20.11.2009

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry arvioi lehden asiakas- ja sidosryhmälehtien ykköseksi

Kotona-lehti jaetaan neljä kertaa vuodessa SATOn vuokra-asunnoissa asuville asukkaille ja muille sidosryhmille. Asukaskyselyn perusteella lähes 90 prosenttia vastaajista lukee lehden ja heistä noin 70 prosenttia antaa lehdelle arvosanaksi kiitettävän.

Palkintoraati arvioi SATOn Kotona-lehden olevan asiakas- ja sidosryhmälehtien huippua ja kiitti lehdessä lähes kaikkea. Tuomariston mukaan Kotona lunastaa paikkansa asiakasetuna ja se on äänensävyltään nuorekas, ekologinen ja elämänmakuinen. Lehteä koettiin tehtävän selvästi oikealla asenteella: lukijoiden iloksi ja hyödyksi. Arviointi päättyi tokaisuun ”Ollapa SATOn asukas!”

”Ensimmäiselle sijalle yltäminen todella tasokkaiden asiakaslehtien joukossa yllätti iloisesti. Tämän vuoden alun lehden uudistaminen näyttää onnistuneen, sillä palkitsemisperusteet osuivat yksiin lehdelle asetettujen tavoitteiden kanssa”, kertoo SATO Oyj:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro, joka on myös Kotona-lehden päätoimittaja. ”Ammattilaisilta saatu palaute kannustaa. Keräämme myös aktiivisesti lehden lukijoilta palautetta, jota hyödynnämme sisällön kehittämisessä”, Aro jatkaa.

ProComin asettamaan tuomaristoon kuuluivat journalistisen näkökulman arvioihin antaneet toimitusjohtaja Kirsi Poikolainen Fondamenta Media Oy:stä sekä Mediatalo Reportterin toimittaja ja lehtikonsultti Jarno Forssell. Ulkoasutuomareina toimivat Suunnittelutoimisto BOTHin graafiset suunnittelijat Teemu Ollikainen ja Timo Berry.

Lisätietoja:

SATO Oyj
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro, puh. 0201 34 4006
Asiakkuuspäällikkö Taina Hakamäki, puh. 0201 34 4055