SATOn ensimmäinen kohde rakenteille Turun Telakkarannassa

31.8.2012

Valmiina myytävät SATO OmistusKodit sijaitsevat Aurajoen rannalla

SATO Oyj solmi tänään Skanska Talonrakennus Oy:n kanssa urakkasopimuksen 32 kodin kerrostalokohteen rakentamisesta Turun Telakkarantaan. As Oy Turun Fregatinranta on SATOn ensimmäinen kohde alueella ja sen arvioitu valmistuminen on loppuvuodesta 2013.

”Aurajoen rannalle rakennettavan talon asunnot myydään SATOn uuden konseptin mukaan valmiina”, kertoo aluejohtaja Matti Keitilä SATOsta. ”Muuttovalmiin SATO OmistusKodin pääsee näkemään ennen ostamista ja talossa on erilaisilla laadukkailla kaluste- ja materiaalivalinnoilla yksilölliseksi muokattuja asuntoja”, Keitilä jatkaa ja lisää: ”As Oy Turun Fregatinrannan kodeista avautuvien maisemien katseenvangitsijana Forum Marinumin laiturissa keinuu museolaiva Suomen Joutsen.”

"Turun Telakkaranta on uusi korkeatasoinen asuinalue Aurajokisuun kulttuurimaisemassa, ja olemme erittäin iloisia siitä, että rakentaminen alueella on alkanut. Nyt aloitettava Fregatinranta on Skanskan toinen työmaa korttelissa, jota SATO ja Skanska yhteistyössä rakentavat", kertoo yksikönjohtaja Hanna Kolehmainen Skanskasta.

Wärtsilän telakka-alueena tunnettu Turun Telakkaranta sijaitsee Turun keskustan palveluiden tuntumassa. Alueella on rakennusoikeutta yhteensä noin 50 000 kerrosneliömetriä ja SATO on aktiivisesti mukana alueen kehittämisessä.

LIITE
Kuva ja kartta