SATOn Kotona-lehdelle kunniamaininta Lontoossa

30.11.2010

Asuntosijoitusyhtiö SATOn asiakaslehti Kotona palkittiin ensimmäisenä suomalaisjulkaisuna kansainvälisessä asiakaslehtikilpailussa.

Kotona-lehti sai kunniamaininnan International Customer Publishing Awards 2010 -kilpailussa Lontoossa 24. marraskuuta. Lehti osallistui Paras asiakasjulkaisu (muu kuin kaupan ala) –sarjaan.

Sarjan voiton vei Painonvartijoiden lehti. Sarjan muita finalisteja olivat mm. Completely London -lehti, Virgin Median Electric! ja Park Hotel -ryhmän Sparkle.

Kilpailun järjesti Association of Publishing Agencies APA, Englannin asiakaslehtitalojen kattojärjestö. Perinteinen, syksyisin käytävä kilpailu on avoin kaikille asiakasjulkaisujen kustantajille ympäri maailmaa. Sitä pidetään Euroopan merkittävimpänä asiakasjulkaisujen kansainvälisenä kilpailuna.

Kovatasoiseen kilpailuun osallistui tänä vuonna viisisataa julkaisua viidestätoista maasta. Sarjoja oli kaikkiaan 25. Kustakin sarjasta palkittiin ainoastaan voittaja, ja vain muutamassa sarjassa jaettiin myös kunniamainintoja. Asiakasjulkaisusarjaan seuloutui kahdeksan finalistia. Kaikki kategoriat mukaan lukien finalistilistalla oli vain kaksi edustajaa Suomesta.

SATOn asiakaslehti Kotona jaetaan neljä kertaa vuodessa asiakasetuna SATOn vuokra-asunnoissa asuville ja SATOlta uuden asunnon ostaneille. Lehteä tehdään yhteistyössä Sanoma Magazines Finland Oy:n kanssa.

”Olemme kehittäneet määrätietoisesti Kotona-lehden sisältöä ja ulkoasua. Tuntuu hienolta saada tunnustusta tehdystä työstä kovan luokan ammattilaisilta. Tärkeintä on kuitenkin ollut asiakkailtamme saatu myönteinen palaute”, sanoo SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro. ”Työmme ei lopu tähän, vaan kuuntelemme lukijoiden toiveita herkällä korvalla. SATOn noin 23 000 vuokra-asunnossa asuvat ovat parhaita kriitikoitamme”, hän jatkaa.

Marraskuussa 2009 lehti sijoittui ykköseksi Suomessa ProComin viestinnän ammattilaiset asiakaslehtiarvioinnissa.

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro,
puh. 0201 34 4006 ja 0400 458 309