SATOn organisaatio uudistuu 1.4. alkaen

26.3.2009

YT-menettely on päättynyt

SATO Oyj:n liiketoiminta painottuu jatkossa asuntosijoitustoimintaan. Toiminnassa keskitytään vuokra-asuntojen kilpailukyvyn ja sijoitustoiminnan kannattavuuden kasvattamiseen sekä asiakkuuksien hallintaan ja kehittämiseen.

SATOn kiinteistöjen isännöintiin ja huoltoon liittyvät tehtävät sekä peruskorjaus- ja uudisrakennuttamis-projektit toteutetaan kumppanuusratkaisuin. Tällä vähennetään riippuvuutta omistusasuntotuotannon suhdannevaihteluista.

Konsernin strategisten painopisteiden muutosten ja nopeasti heikentyneen yleisen taloustilanteen johdosta käynnistetty koko henkilöstöä koskevaa yhteistoimintamenettely on päättynyt. Henkilöstön kokonaislukumäärä vähenee 22 henkilöllä irtisanomisten, eläkeratkaisujen ja ulkoistusten tuloksena. SATOn Jyväskylän aluetoiminnot hoidetaan jatkossa kumppanuusratkaisuin.

SATOn uuden toimintamallin mukainen organisaatio astuu voimaan huhtikuun alusta. Organisaatiouudistuksen tavoitteena on SATOn osaamisalueiden tehokas hyödyntäminen ja asiakasnäkökulman vahvistaminen.

Toimitusjohtaja Erkka Valkila, p. 0201 344 001, 050 620 50
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Monica Aro, p. 0201 344 006, 0400 458 309