SATOn Sarfvik-ideointikilpailun voitti Arkkitehtitoimisto Pet Michael Oy

30.6.2011

SATO rakennuttaa modernia merellistä asuinaluetta Kirkkonummen Sarfvikiin. Ensimmäisen kohteen suunnittelua tukemaan SATO järjesti ideointikilpailun, jonka voitti espoolainen arkkitehtitoimisto Pet Michael Oy.

”SATOn tavoitteena on kehittää Sarfvikin Rantaniityn korttelialueesta houkutteleva ja vetovoimainen aloituskohde, joka antaa suuntaa myös alueen tuleville rakennuskohteillemme”, kertoo kiinteistökehityspäällikkö Maarit Tuomainen SATOsta. ”Pet Michael Oy:n Joutsenet-ehdotus teki meihin vaikutuksen tasapainoisella kokonaisuudellaan ja arkkitehtonisesti toimivilla ratkaisuillaan”, hän jatkaa.

Sarfvikin asuinalueen toteutus alkaa Rantaniityn korttelin rakentamisella keväällä 2012. SATO haluaa tarjota asuntoja monenlaisiin tarpeisiin ja nyt järjestetty ideointikilpailu antaa hyvän pohjan alueen talojen ja kotien suunnittelun aloittamiseen. Valmistuttuaan Sarfvikin noin 2000 asukkaan pien- ja rivitalovaltainen asuinalue sijoittuu merelliseen ja luonnonläheiseen ympäristöön golfkentän välittömään läheisyyteen.

”Sarfvikin asuinalue on merkittäviä uusia avauksia pääkaupunkiseudulla. Kivenlahti-Kirkkonummi -moottoritien ja länsimetron valmistuttua on alueen tulevilla asukkailla myös erinomaiset kulkuyhteydet eri suuntiin”, Tuomainen toteaa.

Liitteet:
Kuvia Joutsenet-ehdotuksesta