Senioritalo "Loppukiri" harjakorkeuteen

25.8.2005

Aktiiviset Seniorit ry:lle Helsingin Arabianrantaan valmistuvan asuintalon rakentaminen on hyvässä vauhdissa, sillä talo nousee tänään harjakorkeuteensa. Loppukiri on uudenlaiseen toimintamalliin perustuva senioritalo, jossa tavoitteena on asukkaiden omatoimisuuden edistämiseen perustuva asuinyhteisö. Asuntojen arvioidaan valmistuvan maaliskuussa 2006.

SATOn rakennuttamaan Loppukiriin valmistuu 58 omistusasuntoa. Asunnot ovat kooltaan 36,0 – 80,5 m2. Tällä hetkellä myynnissä on enää 7 asuntoa. Kohteeseen toteutetaan asukkaiden käyttöön noin 450 m2:n palvelutilat, mm. ruokasali, kirjasto, yhteiskeittiö, toimisto, saunaosasto, takkahuone sekä kuntoilu- ja harrastustila. Palvelutilat tukevat yhteisön toiminta-ajatuksen, yhteisöllisyyden ja omatoimisuuden edistämistä.

Kohteen arkkitehtisuunnittelusta vastaa arkkitehti (SAFA) Kirsti Sivén, joka on tehnyt tiivistä yhteistyötä asukkaiden kanssa suunnitteluratkaisujen toteutuksessa.

”Loppukiri- hanke sopii hyvin SATOn kehityshankkeisiin, sillä olemme vahvasti mukana edistämässä vaihtoehtoja, joilla tuetaan seniori-ikäisten toimintakykyä ja kotona asumisen edellytyksiä mahdollisimman pitkään” sanoo johtaja Pirjo Räihä SATOsta. Yhteistyö Aktiiviset Seniorit ry:n kanssa on Räihän mukaan sujunut hyvin ja tuonut uutta näkemystä ikääntyvien arkipäivän askareiden sujumiseen.

SATO on Arabianrannan alueella merkittävä uudisasuntojen rakennuttaja. Alueelle on valmistunut yhteensä 391 SATOn rakennuttamaa asuntoa. Seuraava asuintalo on jo suunnittelun alla.

Lisätiedot:

johtaja Pirjo Räihä, puh. 0201 34 4405, gsm 040 533 0021