Katri Innanen palaa SATOon lakiasiainjohtajaksi

4.5.2016

SATO Oyj, Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus, 4.5.2016 klo 14.00

SATOn lakiasiainjohtajaksi on nimitetty OTK, varatuomari Katri Innanen. Innanen aloittaa tehtävässään kesän aikana. Tehtävässään hän raportoi toimitusjohtaja Saku Sipolalle. Lakiasiainjohtaja toimii myös konsernin hallituksen sihteerinä.

Innanen siirtyy SATOon SRV:sta, jossa hän on toiminut lakiasiainjohtajana vuodesta 2008. Sitä ennen hän oli SATOssa lakiasianjohtajana vuodesta 1999.

SATOn toimitusjohtaja Saku Sipola:

-  Toimintaympäristömme on jatkuvassa muutoksessa mm. rahoitusratkaisujen monipuolistumisen ja alaamme koskevan sääntelyn osalta. Lisäksi suuremmat kiinteistökehityshankkeet ja -transaktiot edellyttävät laajaa toimialan juridiikan tuntemusta. Katri tuntee yrityksemme sekä toimialamme säädösympäristön ja juridiikan erinomaisesti ja hänellä on vuosien kokemus toimialueelta. On ilo saada Katri takaisin SATOon.

Riitta Salo siirtyy SATOn Chief Compliance Officeriksi, ja hänen vastuulleen kuuluvat lisäksi etenkin ARA-lainsäädäntöön liittyvät asiantuntijatehtävät sekä muut liiketoimintaan liittyvät lakiasiaintehtävät. Salo jatkaa SATOn konsernilakimiehenä Innasen aloitusajankohtaan saakka.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakkuuskokemus. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 23 400 vuokrattavaa asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 323,4 miljoonaa euroa, liikevoitto 196,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 159,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 2,8 miljardia euroa.