SATOkodissa asuminen taipui säveliksi

15.2.2017

** **SATO Oyj, Lehdistötiedote, 15.2.12017 klo 9.35

Kuva: Juho Paavola

Miltä SATOn vuokra-asunto kuulostaa? Se selviää SATOlle juuri räätälöidyssä brändibiisissä Anna elämän viedä.

Elämän ihanasta epätäydellisyydestä kertovan kappaleen musiikkivideossa kannetaan muuttolaatikoita, tuodaan naapurille viinereitä, kikatellaan sohvalla, mallataan tapettinäytteitä seinälle - tehdään kaikkea sitä, mitä tavallisissa, onnellisissa kodeissa nyt tavataan tehdä. Kaiken keskiössä on paikka, jossa ihmisen on hyvä olla.

Kappaleen ovat SATOlle tehneet kokeneet biisinikkarit Lilli Loiri-Seppä ja Jarkko Meretniemi, Fried Music -kustantamon House Writerit. SATOn mainonnan konsepti ja slogan Anna elämän viedä ovat päivätyökseen mainostoimisto Folkin copywriterinä työskentelevän Loiri-Sepän sekä hänen suunnitteluparinsa Paula Orren käsialaa.

- Kuten aina lauluja tehdessä, tässäkin meillä oli pyrkimys kertoa sellaisesta maailmasta, johon itse uskomme, Loiri-Seppä sanoo.

Maailma, josta Meretniemi ja Loiri-Seppä puhuvat, on toiveikkaampi kuin se, joka uutisissa näkyy. Filosofinen ajatus yhdistyy kappaleessa parivaljakon ajatuksiin vuokra-asumisesta.

- Suloisinta on päästä tekemään mainontaa ja markkinointiviestintää, jolla on merkitystä. Vuokra-asuminen on kaikkein fiksuin tapa asua nyt, kun niin monella työt ovat tänään täällä ja huomenna muualla, Loiri-Seppä sanoo.

Molemmilla biisintekijöillä oli sattumalta kokemusta SATOsta myös asukkaana. Loiri-Seppä muistaa, kuinka putkiremonttia paenneelle kolmen lapsen koiraperheelle ei meinannut löytyä kotia kirveelläkään, sillä koko lähiö oli saneerauksen alla.

- Soitin viimein SATOon. Puhelimeen vastasi Airi, joka sanoi, että tämän asian huolehtimisen voin lopettaa tähän puheluun. Hän lupasi hoitaa asian, ja hoiti, Loiri-Seppä hymyilee.

- Se on se SATO, mistä haluan kertoa. Aina meistä joku Airi huolehtii.

Kuuntele "Anna elämän viedä": https://youtu.be/p8pLQU_Kr1M

Miia Eloranta, markkinointi- ja viestintäjohtaja, p. 0201 34 4497 ja 050 441 4221
Laine Spellman, markkinointipäällikkö, p. 0201 34 4240 ja 040 455 5562

www.sato.fi

SATO Oyj on yksi Suomen johtavista vuokranantajista. SATOn tavoitteena on tarjota kattavat vuokra-asumisen vaihtoehdot ja erinomainen asiakaskokemus. SATOn omistuksessa vuoden 2016 lopussa yhteensä noin 25 300 asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.

Edistämme toiminnallamme kestävää kehitystä ja aloitteellisuutta sekä toimimme avoimessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa lisäarvon tuottamiseksi. Toimimme pitkäjänteisesti ja kannattavasti. Kasvatamme asunto-omaisuuden arvoa investoinnein ja realisoinnein sekä korjaustoiminnalla.

SATO-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 318,0 miljoonaa euroa, liikevoitto 267,2 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 219,4 miljoonaa euroa. SATOn sijoitusomaisuuden arvo on noin 3,4 miljardia euroa.