Sinusta, kodistasi ja kotitalosi asioista huolehtivat lukuisat asumisen ammattilaiset, kuten SATO Talomestarit, palvelupäälliköt ja huoltoyhtiöt sekä osassa SATOkodeista myös isännöitsijät. Löydät tarkemmat nimi- ja yhteystiedot porraskäytäväsi ilmoitustaululta, OmaSATOsta sekä Ota yhteyttä -sivulta.
Talomestari on pihapiirin luottohenkilö, jonka puoleen jo 20 000 asukastamme voi kääntyä asumisen arjessa.
SATO talomestareiden työhön kuuluvat SATOn kotien ja kiinteistöjen vikailmoitusten hoitaminen, asuntojen pienkorjaukset, lämpö-, vesi- ja ilmastointilaitteiden pienkorjaustyöt sekä vapautuvien asuntojen tarkastaminen ja esittely potentiaalisille asiakkaille.
Talomestarit tekevät tiivistä yhteistyötä kiinteistönhuoltoyhtiöiden kanssa sekä ohjaavat ja valvovat näiden toimintaa. Huoltoyhtiöiden tehtäviin kuuluvat esimerkiksi edelleen viikonloppu- ja iltapäivystykset, koneelliset pihatyöt ja porrashuoneiden siivous.
Kun kodissasi tai kotitalossasi on pienkorjausten tarvetta, laita meille viestiä OmaSATOn kautta. Hyvin todennäköisesti korjauspyyntösi hoitaa SATO Talomestari.
kaikissa kiireellisissä tapauksissa, esim. jos kotona tai yleisissä tiloissa on vesivahinko
haluat muuttaa ovessasi olevaa nimikylttiä
haluat vuokrata autopaikan tai saunavuoron
olet unohtanut avaimen
kodissa on liian kylmä tai kuuma tai ilmanvaihto ei toimi
havaitset vikoja tai puutteita kodissasi, talon yhteisissä tiloissa tai laitteissa tai ulkoalueiden hoidossa
hissin toimintaan liittyvissä hätätapauksissa soita suoraan hissihuoltoon (yhteystiedot löytyvät hissistä)
kotitalosi hallinnollisissa ja taloudellisissa asioissa (esim. huoltosopimuksissa sekä jätehuoltoon liittyvissä asioissa)
jos huoltoyhtiö ei ole reagoinut kohtuullisessa ajassa korjauspyyntöihin
häiriöasioissa
asukasyhteistyössä
huoneistokorjauksissa ja -tarkistuksissa
jos haluat itse remontoida tai tehdä asunnossa muutostöitä ja lisäasennuksia
jos epäilet, että kodissasi on kosteusvauriota tai huomaat vikoja, jotka aiheuttavat vaaraa asukkaille tai kiinteistölle ilmoita niistä viivytyksettä huoltoyhtiön lisäksi palvelupäällikölle/isännöitsijälle
Asiakaspalvelumme auttaa aina, kun tarvitset apua, etkä tiedä kenen puoleen voit kääntyä. Tavoitat asiakaspalvelumme useilla eri tavoilla.
Voit
soittaa 020 334 443, katso aukioloajat täältä
kysyä neuvoa palveluchatissä
laittaa viestin OmaSATOssa
lähettää kysymyksiä ja kommentteja SATOn Facebook-sivuilla
Ennakoi hankalat tilanteet ja tutustu pelastussuunnitelmaan »